Isamiy's Blog

Un nou cutremur ne-a zgaltait :D

Posted on: august 5, 2009

Un cutremur cu magnitudinea de 5,8 pe scara Richter s-a înregistrat dimineata in jurul orei 10:40,  în zona litoralului, seismul fiind simtit si în Bucuresti. Seismul s-a produs în Marea Neagra, la o adâncime de 10 kilometri aproape de vecinii nostri bulgari, a declarat Gheorghe Marmureanu, directorul Institutului National pentru Fizica Pamântului. Acesta a spus ca a fost un cutremur de suprafata si ca s-a simtit în special în zona litoralului. Astfel de cutremure au loc frecvent in acea zona, unul dintre cele mai puternice fiind inregistrat in 1901, cu magnitudinea de 7,1.

Eu am fost azi mai nesimtita, deoarece nu am simtit nici cea mai mica zgaltaitura :D, daca nu ma suna sora si nu anuntau la radio, habar aveam, ba mai mult am luat-o la misto pe surioara mea spunundu-i ca a baut ceva sau ca i s-a parut. Intr-un fel a fost mai bine ca nu am simtit, ptr ca eram la servici singura si sigur ma speriam..Cred ca cel mai „cool” a fost pentru cei aflati pe litoral..senzatii tari:D

11 răspunsuri to "Un nou cutremur ne-a zgaltait :D"

ce mi`ar fi placut sa fiu pe ceva munti la alpinism si atunci sa fie cutremuru` :X pacat insa ca sudistii nu`s asa norocosi ca noi, ardelenii, so no munti pt ei 😦 [ bine, nu asa importanti, dar na..)

asta n-a fost cutremur natural cum nu sunt eu popa.nu a fost asta cauzat de miscarea placilor tectnonice, ci mai degraba de altceva mai important pentru unele persoane ( cautati detalii ) ..;)

Alex` cata adrenalina :P… chiar, cum ar fii?:D
saychese mai multe detalii, te rog:D

Vad ca te-ai ocumentat, nu gluma! 🙂
Cutremurul a fost mai mult un stranut. Cel putin asa l-am simtit eu in Bucuresti…

pai , in primul rand prima ipoteza de luat in calcul este aceea de a testa o arma.
2.in marea neagra se afla un imens zacamand de gaze foarte inflamabile (cauta pe google mai precis despre ce gaz este vorba, daca nu ma insel heliu… nu stiu sigur, nu ma pricep) , acesta la un cutremur mai puternic sau la o „zgaltaitura” de orice natura, ori artificiala aici ma refer la o arma sau cea naturala , el poate face bum.Este echivalentul a unei bombe atomice foarte puternice.Acesta s-a vrut exploatat de catre Ceausescu, chiar el comandase niste studii la japonezi pentru a vede cat de bogat este subsolul Marii Negre.Din pacate nu am putut exploata acest gaz, el putand fi folosit ca si gaz pentru uz material si pentru producerea de energie electrica.Rusii nu ne-au dat voie sa il exploatam , deoarece cum spuneam mai sus acestia vor ca acest gaz aflat la 150-200 metri adancime in mare ar putea fi folosit ca pe o arma naturala , el declansandu-se cum spuneam la o „zgaltaitura ” destul de puternica, aici poate fi si un cutremur de 6-7 grade pe scara Richter.Tarile dezavantajate daca aceasta „bomba” naturala ar face poc ar fi tarile din zona de Est a Europei, inclusiv Romania, Turcia etc… is foarte multe detalii despre acest subiect.Eu am scris din ce am retinut.Daca vreti detaliat cautati pe Gugăl.

uitasem sa precizez ca asta este principala cauza pentru care marile puteri ale lumii se bat pentru zona asta a marii negre si nu numai.Sunt multe chestii si multe „arme” pe care Marea Neagra le are, dar acestea sunt catalogate drept secrete de catre Pentagon.Rusia ar fi apelat la aceste arme in caz ca orice sursa de atac a lor ar fi dat gres.Daca ar fi vreodata cazul , iar daca rusii ar detona aceasta suprafata o buna parte din Dobroge ar disparea. Am citit destul de mult despre chestia asta…
Surse din diferite site-uri de specialitate , forumuri.

scuze pentru dublu-post.

@Cristian trebuia,nu?:D
@saychese dar te-ai documentat, nu gluma:D..voi tine cont de ceea ce ai zis si voi cauta pe „goagãl” 😉

saychese m-ai lasat fara cuvinte , nu aveam idee !

inca odata uimesc b-) =)))) ..;) … mersi hime :* 😀

saychese are un subiect intreg pe blogul lui unde explica in detaliu fenomenul 😉
foarte documentat baiat 😛

vai isamiy mersi mult pentru publicitate :)) >:D…. eee.. documentat, cat am putut si eu , adica ce imi atrage atentia incerc sa il descoper cat mai bine .;)

Lasă un comentariu

Blog Stats

  • 190.244 hits

Flickr Photos

august 2009
L M M J V S D
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Categorii

Top click-uri

  • Niciunul