Isamiy's Blog

Nesimtirea oamenilor din jur

Posted on: Martie 2, 2009

Mergand astazi cu metroul am observat un pusti de maxim 18 ani, cum statea pe scaun iar langa el o batranica de vreo 80-85 de ani se uita saraca , de parca-l implora sa o lase sa stea jos, dar binenteles cum oamenii din ziua de azi numai au bunul simt sau cei 7 de ani de acasa, s-a uitat la ea cu o superioritate,nesimtire, iar apoi si-a vazut in continuare de ale lui ( adica sa „admire” fetele/femeile ce-i ieseau in „cale”). Dar nu numai cei tineri au nesimtirea asta, imi aduc aminte acum cativa ani eram cu bunica prietenului meu la Manastirea Caraiman din Busteni, mergeam pe o potecuta ingusta, ea saraca abia mergea,cobora(manastirea este undeva pe munte, cam 15 min de mers pe jos), un domn la vreo 50 de ani, care urca a avut nesimtirea s-o dea pe bunica la o parte pentru a trece,gestul lui m-a enervat foarte mult si l-am intrebat „ce faci domnule?nu vezi ca este o femeie in varsta?”l si raspunsul lui nu a ezitat sa apara,a fost foarte scurt”au prioritate cei care urca,nu cei care coboara”,concluzia a fost: nu conteaza varsta ci prostia.Ce pretentie sa mai ai de la cei tineri?daca cei de varsta parintilor nu au bunul simt? Ma deranjeaza enorm nesimtirea acestor persoane fie ele la tinere sau in varsta. Numai exista respectul fata de cei din jur!

Sincer ma doare enorm acest comportament fata de batrani, am bunici, o parte numai sunt din pacate ,  ma doare cumplit sa vad astfel de comportamente!

tb_200_0802_babuta_3889711

23 Răspunsuri to "Nesimtirea oamenilor din jur"

și mie mi se rupe sufletul când vad cum sunt tratați unii bătrâni,după o viata de munca și de trai bun .. nu mai au loc in generația noua!Oamenii din ziua de azi sunt nesimțiți,cei mici nu mai sunt educați.. nu mai au respect,nu mai au nimic,nu au rusine.. nu le pasa si nu se gândesc la viitor.. viitorul nostru.. al tarii , al fiecăruia! Sa nu mai vorbim de cei care își abandonează părintii,bunicii la azil si ii uita cu anii.. ii cauta doar cand e vorba de moștenire,un gest urat,toate acestea cineva le vede.. si fiecare vom plati la randul nostru!Uneori am impresia ca m-am schimbat eu,ca sunt o ciudata dar NU,NU e asa s-a schimbat lumea!.. ps m-ai atins cu poza asta :(… dar reprezinta situatia lor!

E bine ca inca nu ii bat :> Trendul merge vertiginos in JOS.Nu mai exista respect si recunostinta , o diferenta atat de mare ca in cazul cu metroul , de la nepot la bunica in ce priveste varsta, nu mai este nimic de facut.Asta e rezultatul celor 19 ani de tranzitie :> Ne place stiu ca ne place , altfel am face ceva, poporul roman tot timpul a luat atitudine impotriva faradelegilor insa acum parca suntem drogati , batuti , legati , nu stiu ce se intampla . Lucurile vor degenera si eu urez tranzitie usoara la toti capitalistii . Guvernantii si cu democratia castigata la MAREA INGHESUIALA din ’89 ne-au adus la stadiul de animale.Trebuie sa cautam radacinile problemei asa cum bine am spus eu marea inghesuiala, cazurile relatate de tine nu sunt izolate.Aruncati-va democratia din sange la gunoi ca nu sunteti liberi cum pretindeti sunteti doar niste sclavi veritabili . Si eu sunt roman , si eu sunt aici in Romania , dar ceea ce am eu in cap e diferit , aruncati cu pietre in mine , pentru ca sunt un sustinator al vechiului sistem .

codrutza nu esti ciudata, ci oamenii s-au inrait foarte mult, nu au pic de respect fata de batrani,dar cum ai zis si tu:sigur este cineva SUS si ii vede! doare foarte mult!iar cei care-si abandoneaza familia NU se pot numii oameni!

Este o mare jale, aş putea spune şi eu… Păcat că trăim astfel de momente penibile… La în continuare câteva gânduri scrise după ce am asistat şi eu la jignirea bătrâneţii:

Ridurile bătrâneţii

Dacă veţi privi vreodată lacrimile care curg pe obraji de bătrân veţi avea surpriza să descoperiţi o lume în care doar dezamăgirile mai ies la suprafaţă şi se preling printre riduri… Ridurile de pe feţele bătrânilor sunt tranşeele săpate de viaţa care se rezumă la dorinţa permanentă ca fiii şi fiicele să trăiască mai bine… Bătrânii noştri merg pe stradă încovoiaţi… Ei sunt simpli cocoşaţi ai trotuarelor… Bătrânii noştri au uitat să râdă şi îşi poartă masca durerii şi a oboselii ca pe o virtute… Bătrânii sunt incomozi, sunt plictisitorii fără de care viaţa noastră ar fi, la rândul ei, plictisitoare… Trecem pe lângă ei ca prin faţa unei oglinzi… Îi renegăm, îi evităm, îi eliminăm din competiţie şi, în general, avem senzaţia că bătrâneţea este un tren care nu va opri niciodată în gara care suntem… Ne vom trezi bătrâni şi abia atunci vom simţi pe obraz, curgând printre propriile riduri, lacrimile dezamăgirilor personale pe care azi le trecem atât de uşor cu vederea…

@ greatpurge sincer eu eram prea mica in ’89, aveam doar 3 ani, dar sincer din ce am citit,auzit, din multe puncte de vedere era mai bine!adica nu vedeai oameni pe strada, fara servici, locuinta. Acum daca ai noroc de un salariu de cateva mii de euro, sa poti face un imprumut in banca pe toata viata,iti cumperi un apartament dar nu cine stie ce.Iar despre batrani,cu siguranta nu este singurul caz, sunt sute,poate mii, NU merita dupa o viata de munca sa fie tratati asa!

Incercam sa subliniez faptul ca rezolvarea nu vine de la batrani , adulti sau tineri.Rezolvarea vine de la baza, de la sistem , mai exact ca sa fiu inteles perfect, REZOLVAREA VINE DE LA 0. Restart, reset.II spui cum vrei , degeaba te rogi de ei sa faca ceva, nu ajunge.Omul lasat de capul lui transforma mediul incojurator intr-o jungla , asta nu se poate intelege.Toti vor libertate dar nu sunt pregatiti pentru ea, nu au cultura pentru ea si nici putere psihica.Nimeni nu suporta sa i se atraga atentia pentru ceva , sa i se spuna sa faca ceva cum trebuie , pentru ca ei sunt toti liberi , si fac ce vor .Asta urla si cu asta vor ramane , cu libertatea.Salariu de mii de euro ? De unde visurile astea? Ce e ala salariu de mii de euro cand sute de mii de oameni dupa 30 de ani de munca au 15 milioane.Cum adica mii de euro ? :>

Cristian superbe versurile!sincer mi-au dat lacrimile citind acele randuri venite din suflet. imi amintesc de ei,batrani,bunicii.uff ce dor imi este de ei! :((

@greatpurge asta ne-a mai ramas, sa visam in continuare la o lume mai buna!la salarii mai mari si locuinte mai ieftine!ceea ce este imposibil in Romania …

m-am intristat tare cand am citit articolul, din pacate este asa, dar sa stii ca si in afara Romaniei se gaseste aceeasi situatie, chiar daca „ce ne intereseaza pe noi altii”. frumos articol🙂

Mi se rupe inima cand imi dau seama cat suntem de animale ! Ba chiar nu vreau sa jignesc animalele ! Fotografia pe care ai postato e superba iar ceea ce ai scris tu face parte din realitate cruda pe care o traim zi de zi . Asa cum zicea Cristian lacrimile care curg pe obraji de bătrân aduc la suprafata mai mult tristete ! Mi-a venit dor de Bunica mea ! Maine o sun !

tismanare dupa ce ca am fost o piata de desfacere pentru „afara” dupa 90 , deci timp de 19 ani tot pe noi vrei sa ne intereseze de ei ?Am vandut tot si traim doar din import, si ei tot nu rezista desi vand la greu in tari foste u.r.s.s. si tot noi sa ne facem griji pentru ei ? Iti dau 2 exemple :
1 . romanii+ tiganii + albanezii + marochinii + albanezii au belit italita , au rupt-o in doua.
2.CUmparam de la „Nemtzia ” bmw , mercedes, volkswagen , masini de zeci si sute de mii de euro.E tara plina de ele in timp ce dacia a fost aproape de colaps.Mai de parte.Un lucru la care sunt convins ca nu v-ati gandit.Ce marci de bere avem in Romania.Ce bei tu bei cu patent german.Cele cateva beri romanesti sunt tot patentate in afara.In rest, cola , pepsi , si orice altceva, toate sunt din „afara”.Nu mai plangeti „pe afara” , incercati sa va uitati in interiorul vostru , sa cautati o urma de cultura din cele cateva carti „cetite” in special nu gazeta sporturilor si sport.p(ro)st.

Va rog nu ne mai vorbiti de „afara”.Nu ne intereseaza de ei pentru ca aici e iesle de oi.Stam „sa vine ” becali sa ne „spune” ca e cel mai bine imbracat jegos din Romania.Hai ciao cu „afara” , afara produce Romania consuma.LASATI STANGA DREAPTA, uitati-va in jos daca nu aveti curaj sa ridicati privirea.in loc sa sunati bunicii sa le spuneti ce dor va e de ei cu vocea sugrumata mai bine ii rugati sa va descrie Romania inainte de inghesuiala.gata am tacut definitiv pe tema asta, ma simt in plus .

@tismanaru sunt sigura ca nu numai in Romania intalnesti astfel de cazuri, oriunde ar fii..este un gest ANIMALIC, dupa parerea mea
@ hime suna-ti bunica! e bine sa stie ca nu ai uitat-o si ca ii simti lipsa😉

Da trebuie ! Stii ca ma impresionat rau de tot articolul tau !

ma bucur ca ti-a placut!sincer bunicii ptr mine au reprezentat, reprezinta foarte mult

astia suntem!

bun raspuns😉

Nu cumva eu eram pushtiul ala de 18 ani care nu i-a dat locul batranicii? ;;)
Recent eram in 381 si eram f obosit si am faqt acelasi lucru! Deci sunt un nesimtit! (am taxat si bilet, deci era dreptul meu sa stau jos)
Inca nu-s suficient de nesimtit? Mai incerc! (desi nu-mi place sa fiu sau sa fac pe ala nesimtitul)

Nu esti nesimtit esti nebun de legat !!!😉

oricat de nebudelegat ai fii nu cred ca ai fii suportat sa vezi o fata de om in varsta implorandu-te sa-i acorzi si lui locul😉

Oke, m-ati prins. Nu eram eu. Daca eram eu… ma inmuiam imediat!

eh…ai vazut…stiam eu ce stiam😛

face el pe durul dar e un sentimental!

imi inchipuiam eu😉

Lasă un răspuns

Blog Stats

  • 185,888 hits

Flickr Photos

Two

Shopping

Devina

Mai multe poze
Martie 2009
L M M M V S D
« Feb   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Categorii

